Neler yeni

Hoşgeldiniz Google Ailesi | Webmaster Platformu

Tüm özelliklerimize erişmek için şimdi bize katılın. Kayıt olduktan ve giriş yaptıktan sonra, konu oluşturabilir, mevcut konulara cevap gönderebilir, diğer üyelerinize itibar kazandırabilir, kendi özel mesajlaşma programınızı edinebilir ve çok daha fazlasını yapabilirsiniz. Ayrıca hızlı ve tamamen ücretsiz, ne bekliyorsun?

Soru Sor

Topluluğumuzda Soru Sorun ve Yanıt Alın

Cevap

Soruları Cevaplayın ve Alanınızda Uzman Olun

Bizimle İletişime Geç

Teknik Destek İçin Kullanınız.

  • Ücretsiz Eğitimlerimiz İle Sizlere Hizmet Vermekteyiz! Yeni Nesil Webmaster Forumu!
  • Merhabalar!, Her Ay Siz Değerli Takipçilerimize Ücretli Vip Olan Yazılımlardan 1 Adet Ücretsiz Veriyoruz! Lütfen takipte kalın ve detaylar için duyurular kategorisine göz atmayı unutmayın!

    Bu metni kapatmak için sağ da bulunan " x " e tıklayınız.

Yeni Nesil İş Modeli: Online İçerik Yazarlığı [ Eğitim ]

Konu Bilgileri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Bilgi Arşivi kategorisinde Anestezy tarafından oluşturulan Yeni Nesil İş Modeli: Online İçerik Yazarlığı [ Eğitim ] başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 291 kez görüntülenmiş, 2 yorum ve 1 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Bilgi Arşivi
Konu Başlığı Yeni Nesil İş Modeli: Online İçerik Yazarlığı [ Eğitim ]
Konbuyu başlatan Anestezy
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
İlk mesaj tepki puanı
Son Mesaj Yazan Anestezy

Anestezy

Yönetici
Katılım
7 Kas 2019
Mesajlar
649
Tepkime puanı
293
Puanları
63
Web sitesi
googleailesi.com
NELER ÖĞRENECEĞİZ?

1. İçerik Nedir?
2. Online İçerik Yazarlığı Nedir?
3. Yeni Nesil İş Modeli: Online İçerik Yazarlığı
4. Online İçerik Yazarlığı ile Metin Yazarlığı Arasındaki Farklar Nelerdir?
5. Online İçerik Üretirken Nereden Başlanmalı? Nasıl Oluşturulmalı?
6. Online İçerik - Anlam ve Bütünlük Sorunları
7. Online İçerik Yazımında Sık Yapılan Yanlışlar
8. Online İçerik ve SEO Teknikleri
9. Online İçerik Yazarı Arayan Türk ve Yabancı Ajanslar
10.İçerik Dünyasını 2019’da Neler Bekliyor?

1- Online içerik nedir?

Online İçerik:
Metin başta olmak üzere; ses, görüntü, oyun, e-kitap, edergi, e- gazete, grafik ve animasyonlara kadar pek çok farklı biçimi içine alan devasa bir evreni anlatır.
Metin: Online içeriğin temel elemanıdır. Doğal içerik (metin) kraldır.

“Tüketicilerde oluşan dijital reklam körlüğünü aşma ve mesajları verebilmede markalı/yarı markalı doğal içerikler, doğru hedeflemelerle doğru kullanıcılara ulaşılabilmesine imkân tanıyor.” Mediacat

Google veri merkezleri için 2018 yılı itibariyle 10.5 milyar dolarlık yatırım gerçekleştirmiştir.

Bugün, 4 milyardan fazla kişi internet kullanıcısı ve bunların 3.3 milyarı sosyal medya kullanıcısı konumunda ve her biri her saniye dijital içerik üretimine katkı sağlıyor. Türkiye’de faaliyet gösteren ve 10 Petabyte veri depolama gücüne sahip Bulut hizmet sağlayıcısı BulutBroker gibi kuruluşlar da dijital içeriklere ilişkin sistemin güçlenmesine ve değerinin artmasına katkı sağlıyor.

İÇERİK VERİYE DÖNÜŞMÜŞ BİLGİDİR! BİLGİYİ KAPSAYAN VERİRDİR!

•Ivır zıvır,
•Veri,
•Bilgi

Türkçe’de ıvır zıvır; işe yaramaz, gereksiz, küçük, önemsiz şeyleri ifade etmek için kullanılır.
Veri; bir olay, olgu, kavram, tartışma, yorum ya da işlemde akıl yürütme ve sonuca varmak için gerekli olan ilk bilgi şeklinde tanımlanır.
Bilgi ise; bir konu ya da iş hakkında öğrenilen ya da öğretilen şeyler şeklinde tanımlanır. Aynı zamanda işin felsefik boyutuna bakılacak olursa; bir yargıya varabilmek için gereken öğelerin her biri şeklinde ifade edilir.

2- Online İçerik Yazarlığı Nedir?

Online İçerik Yazarlığı: Belirli bir şirket ya da platforma bağlı olarak; işi nitelikli ve kaliteli online içerikler üretmek olan yazarlara verilen isimdir. İçerik yazarları için seri bir bilgisayar ve hızlı bir internet bağlantısı yeterli olacaktır. Elbette, nitelikli metinlerin ortaya çıkması için gerekli olan şeyin bilgi birikimi ve tecrübeden geçtiği de unutulmamalıdır.

Online İçerik Yazarında Bulunması Gereken Temel Özellikler:

•Entelektüel bilgi birikimi,
•Dile hakimiyet,
•Kreatif düşünce,
*SEO bilgisi.

Bilgisayar ve ona bağlı internet ağı üzerinden işlerimizi evden yönetebilecek şekilde yürütme esasına dayanan bir çalışma şeklini ifade eder. Homeworking çalışma şekli; düşük beceri gerektiren işçilerden, tecrübeli nitelikli yönetimsel seviyede çalışmayı gerektiren geniş bir iş gücünü içine alır. İçerik yazarlığı ise homeworking içinde nitelikli iş gücü olarak değerlendirilir.

3- Yeni Nesil İş Modeli: Online İçerik Yazarlığı

Online içerik ihtiyacındaki artış, e-ticaret pazarındaki pasta payının trilyon dolarlara ulaşmasıyla paralellik gösterir. Bugün dünya genelindeki e-ticaret hacmi 2,8 trilyon doları bulmuş durumdadır. Bu rakamın 2021 yılında 4,5 trilyon dolar olması beklenmektedir. Ayrıca, dünya nüfusunun yaklaşık olarak yüzde 47,3’ü eticaret siteleri üzerinden alışveriş yapmaktadır.

E-ticaret hacminin yüksekliği online içerik yazarlığı işinin de yükselmesini sağlıyor. Bugün dünya çapında binlerce şirket Türkiye’de ise irili ufaklı 100’e yakın şirket online içerik yazarlığı alanında faaliyet gösteriyor.

4- Online İçerik Yazarlığı ile Metin Yazarlığı Arasındaki Farklar Nelerdir?

TEMEL FARKLAR;


Etkileşim oldukça yüksek metinler üretir,
• Online platformlar,
homeworking işleri üstlenir,
• SEO ile uyumlu metinler üretir (teknik bilgi)

• Kullanıcıların yaşamını kolaylaştırıyor mu?
• Ürün ve hizmete dair yeni olan ne var?
• Kullanıcılarda başkalarıyla da paylaşım hevesi oluşturuyor mu?
• Teknik olarak SEO ile uyumlu mu?


5- Online İçerik Üretirken Nereden Başlanmalı? Nasıl Oluşturulmalı?


Araştırma (Okuma)
• Kurgu (Genellikle zihinsel olarak gerçekleştirilir)
• Oluşturma (Metnin yazım sürecini ifade eder)

ARAŞTIRMA: Nitelikli biçimde üzerinde çalışacağınız konu (İçerik) hakkında araştırma gerçekleştirmelisiniz. Doğruluğuna inanmadığınız ve hakkında net bilgiye ulaşamadığınız hiçbir şeyi metninize dahil etmeyin. Kaynaklarınız; internet, basılı materyal ve çok daha fazlası olabilir.

KURGU: Araştırmayı tamamladıktan sonra mutlaka kurgunuzu doğru biçimde oluşturmalısınız. Burada genişten özele doğru bir adım izleyebilirsiniz. Bunu geniş bir tabandan oluşan ve sonrasında daralan ters bir piramidin katmanları olarak değerlendirebilirsiniz. Ancak okuru çekecek ve onu cezbedecek çarpıcı bir girişi de unutmamalısınız.

OLUŞTURMA: Metnin kaleme alınma sürecidir. Oldukça zorlu olduğu söylenebilir. Topladığınız ve zihninizde ya da kağıt üzerinde oluşturduğunuz kurguyu hayata geçirme aşamasıdır.

6- Online İçerik - Anlam ve Bütünlük Sorunları

Brief metnini dikkatle okuyun!
• Anahtar kelimeleri doğru yerleştirin!
• Tekrara düşmeyin!
• Genelden özele doğru ilerleyin!
• Cümleleri mümkün olduğunca kısa tutun.
• Nokta kullanmaktan çekinmmeyin.
• Metninizi sesli şekilde okuyun!
• Özgünlük kontorlü yapın!

7- Online İçerik Yazımında Sık Yapılan Yanlışlar

Anlatım bozuklukları
• Yazım yanlışları
• Uzun ve karmaşık cümleler
• Brief’ten uzak metin
• SEO yanlışları
• Kullanıcı odaklılıktan uzaklaşma
• Özgünlük sorunu

Özgünlük Kontrol Araçları ;

SmallSEOTools
• Kopya Kontrol
• Dupli Checker


8- Online İçerik ve SEO Teknikleri

• SEO
• Title •
Meta Description
• H1,H2,H3.. (Başlık Etiketleri)
• Anahtar Kelime
• Organik Arama
• SERP

Search Engine Optimization (SEO): Türkçe ifadesiyle; arama motoru optimizasyonu. Temelde SEO; organik arama motoru sonuçları ile web sitenizin trafik miktarını ve kalitesini arttırma işine verilen isimdir. SEO içerikleri ise bu alanda yapılan çalışmanın temel argümanını oluşturur. Diğer bir dersimiz ( https://googleailesi.com/threads/seo-nedir-dogru-domain-secimi-ve-derinlemesine-seo-dersleri.9/ )

Title: HTML (Hyper Text Markup Language) yazılım dilinin bir öğesidir. Metin işaretleme dili olarak da düşünülebilecek HTML içinde yer alan Title unsurları yani başlık etiketleri belirli bir kodlama sistemini içerir.

Meta Description: Web sitelerinin google gibi arama motorlarında SARP sonuçları sıralanırken kullanılan; açıklama metinleri olarak düşünülebilir.

Başlık etiketleri: içeriklerinizde yer alan ana başlıklar ve alt başlıkları tanımlamak için kullanılan HTML etiketlerini ifade ederi. H1, H2, H3, H4, H5 ve H6 şeklinde sıralanan başlık etiketleri; hiyerarşik bir sıralama oluşturur.
H1 başlık etiketleri; ana başlığı ifade eder. Meta başlıklarından farklı olarak tanımlanan H1 etiketleri sayfanın konusu hakkında bilgi veren en önemli etikettir.

Anahtar Kelime: Herhangi bir ürün ya da hizmeti satın alma ya da bir bilgi edinmek isteyen internet kullanıcısının (arama motoru kullanıcıları) ürün, hizmet veya bilgi parçasını sorgulamak için kullandığı kelimelere anahtar kelime denir.

100 kelimelik bir online içerikte anahtar kelime yoğunluğu yüzde 2,5’u geçmemelidir. 100 kelimelik bir metinde anahtar kelime 2 kezden fazla kullanılmalıdır!


Anahtar Kelime Bulucu

• Google ADS
• KeywordTool
• Wordtracker

Organik Trafik: Arama motorlarına ücret ödemeden, elde ettiğiniz ziyaretçi trafiğine organik trafik denilir. Organik arama trafikleri SERP’lerden gelen ve herhangi bir ücret ödenmeden karşınıza çıkan sonuçları ifade eder.

Search Engine Results Page (SERP):

Dilimizde arama motoru sonuç sayfası şeklinde tanımlanmaktadır. SERP, arama motoru sistemi tarafından sahip olduğunuz SEO içerikleri tanımlar ve içeriklerinizin sahip olduğu kalite ve özgünlüklere göre sistem içinde sıralanır


9- Online İçerik Yazarı Arayan Türk ve Yabancı Ajanslarx

İÇERİK EVRENİ
www.icerikevreni.com

WORDAPP
www.wordapp.com.tr

CONTENTLY
www.contently.com

CONTENA.
www.contena.co

10- İçerik Dünyasını 2019’da Neler Bekliyor?

Featured Snippets
• Mobilizasyon
• Görsel ve Sesli Aramalar
• Daha fazla organik sıralama ihtiyacı
• Daha fazla içerik ihtiyacı
• Daha fazla online içerik yazarı ihtiyacı
 

Yazar: Anestezy
Makale Başlığı: Yeni Nesil İş Modeli: Online İçerik Yazarlığı [ Eğitim ]
Kaynak URL: Google Ailesi | Webmaster Platformu-https://googleailesi.com
Teklif & Paylaşım Kuralları: Kaynağın dahil edilmesi şartıyla makaleden kısa alıntılar yapılabilir, ancak makalenin tamamı başka bir siteye kopyalanamaz veya yazarın izni olmadan başka bir yerde yayınlanamaz.
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8