• Ücretsiz Eğitimlerimiz İle Sizlere Hizmet Vermekteyiz! Yeni Nesil Webmaster Forumu!

Site Trafiğini Arttırma Yöntemleri

Konu Bilgileri

Konu Hakkında Merhaba, tarihinde Bilgi Arşivi kategorisinde Anestezy tarafından oluşturulan Site Trafiğini Arttırma Yöntemleri başlıklı konuyu okuyorsunuz. Bu konu şimdiye dek 43 kez görüntülenmiş, 0 yorum ve 0 tepki puanı almıştır...
Kategori Adı Bilgi Arşivi
Konu Başlığı Site Trafiğini Arttırma Yöntemleri
Konuyu başlatan Anestezy
Başlangıç tarihi
Cevaplar
Görüntüleme
First message reaction score
Son Mesaj Yazan Anestezy

Anestezy

Yönetici
7 Kas 2019
180
86
28
1 ) SSL Sertifikası Kullanıyor Musunuz?

Google, 2018 yılı başında site sahiplerine önemli bir duyuru yaptı. SSL sertifikası olmayan siteler 2018 yılının Temmuz ayından itibaren Güvenli Değil ibaresi bulanacağını dile getirmişti ve öyle de oldu. Ayrıca SSL sertifikasına sahip olmayan sitelerin görünürlüğü düşmesinin yanı sıra artık arama sonuçlarında ilk sayfalarda sertifikalı siteler bulunuyor.

Kısacası SSL sertifikasına sahip olmayan siteler artık geri planda bulunacak. Sertifikanız bulunmuyorsa Hosting firmanızdan temin ederek aynı güç içerisinde kurulum yaptırabilirsiniz.

2 ) Sitemap.xml Oluşturun
Arama motoru botlarının site içerisinde ki sayfaları takip edebilmesi ve taraya bilmesi için sitemap.xml oluşturmanız gerekmektedir. Site haritasını bazı araçlar ile oluşturabilirsiniz fakat dinamik yapıda olması gerekir çünkü sayfa oluşturduğunuz zaman site haritasında otomatik olarak görünmesi avantaj sağlar.

WordPress tabanlı web sitesiniz var ise SEO Sitemap eklentisi sitemap.xml dosyanızı dinamik yapıda oluşturabilirsiniz.

Site Haritası Komutları
Site haritasının en püf noktası changefreq ve priority değeri fakat Google geçtiğimiz ayda Priority değerinin artık bir öneme sahip olmadığını belirtti. Changefreq komutu sayesinde hangi zaman diliminde sayfanın taracağını bot’lara belirtebilirsiniz.

  • Anasayfa: always​
  • Kategoriler: hourly​
  • Ürünler: daily​
  • Diğerleri: weekly​
Not: sıkça sorulan sorular, giriş yap, kayıt ol vb. gibi değersiz sayfalarınız var ise sitemap.xml dosyasında bulundurmayınız.


3 ) Görsel Sitemap.xml Kullanıyor Musunuz?
Yukarıda sayfalar için sitemap.xml dosyasının öneminden bahsettik. Fakat resimlerinizin Google görsel sonuçlarında görünebilmesinin ve yükselebilmesi için aynı şekilde görsel sitemap.xml dosyasına ihtiyaç bulunmaktadır.

Görsel site haritası oluşturduktan sonra Google Search Console aracı ile Google botlarına bildirmeyi unutmayınız.

4 ) Zayıf İçerikli Sayfalarınızı Kontrol Edin
Kullanıcıları sayfa veya site içerisinde tutmanın püf noktası zenginleştirilmiş içeriktir. İçeriğiniz tam anlamıyla kaliteli ve bilgi aktaracak elementlerden oluşuyorsa kullanıcılar sizin aboneniz olabilir.

Zayıf içerikli sayfalarınızı geçmişe dönük inceleme yaparak revize etmenin yanı sıra sık sık güncelleyiniz. Bu esnada kullanıcılara güncel bilgi aktarmış olur ve arama motorları sayfayı taradığı zaman içeriğin güncel olduğunu anlayıp sizleri ödüllendirir.

Screaming Frog SEO Spider aracı sayesinde zayıf içerikli sayfaları tespit edebilirsiniz. Zayıf içeriği olsan sayfa içerisinde kelime ve multimedya zenginliği bulunmamaktadır. Screaming Frog SEO Spider aracını kurduktan sonra sitenizi Crawl ediniz ve daha sonra Word Count ve Text Ratio kısmından düşük olanları tespit edip zayıf sayfalarınızı güçlendiriniz.

5 ) Trafiği Az Olan Sayfalarınızı Optimize Edin

Arkadaşlar ilk önce sayfalarınızın ne kadar trafik çektiğini veya ne kadar görünürlük sağladığını kontrol ettikten sonra optimizasyon işlemine başlamanız gerekiyor.

Google Analytics > Davranış > Site İçeriği > Tüm Sayfalar kısmından en az trafik çeken sayfaları tespit ediniz. Çıkış oranı ve yüzdesi ile birlikte bu verileri ilk başta export edin. Bu sayfaların içeriklerini Google Trends ve kelime araçları üzerinden yol haritası çıkartarak zenginleştirmeniz gerekiyor.

6 ) Gösterimi Yüksek Olan Sayfalarınızı Güçlendirin
Google Search Console aracında bulunan Performans kısmından organik verilerinizi tamamıyla görebilir ve stratejiler üretebilirsiniz. Burada izlemeniz gereken en önemli 2 nokta var Sorgular ve Sayfalar. Search Console paneline girdikten sonra sol taraftan Performans verilerini açınız ve son 28 günü filtreleyiniz.

Sayfa sayısı kısmından Gösterime tıklayın en yüksek gösterim aldığınız sayfaları listeleyin. Burada dikkat etmeniz nokta var.

Örneğin: A sayfanız 1200 gösterim 200 tıklama almış geriye kalan 1000 tıklama nerede? Bu soruyu kendinize sorarak yola çıkınız.

Rakipleriniz inceleyin, içeriği güncelleyin, görsel ve video ile destekleyin hatta site içi link inşası ile o sayfanızı güçlendirin. Güçlendirmeniz halinde daha ön planda bulunarak tıklama oranınız artış gösterecektir.

7 ) Hemen Çıkma Oranını Azaltın
Kullanıcılar sayfalarınızı hemen terk ediyor veya aradığını bulamıyorsa trafik kaybını sık sık yaşamanın yanı sıra potansiyel müşterilerinizi kaybetmiş olursunuz. Hemen çıkma oranını azaltmak sizin elinizde ama ilk önce Google Analytics üzerinden verilerinizi inceleyin.

Hemen çıkma oranını düşürmek için alınması gereken bazı adımlar bulunmaktadır. Fakat bu adımlardan önce kategori, ürün veya diğer sayfalarınızın kendisini doğru izah edip etmediğini bilmeniz gerekiyor.

Örneğin : Uzun kollu gömlekler kategorisinde birden fazla kısa kollu gömlek ürünleri bulunursa kullanıcı tarafından güvensizlik oluşur.

Dikkat etmeniz gereken adımlar;

  • İçerik yetersizliği​
  • Anlatıma veya konuya uygun olmayan görseller.​
  • Video içeriğinin bulunmaması.​
  • Sayfanın yavaş açılması.​
  • İstenilen ürünün veya bedenin bulunmaması.​
  • Kırık linkler sebebiyle 404 hata sayfasıyla karşılaşılması.​
  • Sitenin mobil uyumlu olmaması.​
Oranın yüksek olduğu sayfaları optimize etmeniz halinde oranı düşürebilirsiniz.

8 ) Yinelenen İçerikleri Toparlayın

Bir birine benzeyen veya bir konu üzerine defalarca farklı sayfalar açılıp içerik ürettiğiniz yazıları tek çatı altında toplamanız halinde içeriğiniz zenginleşip arama sonuçlarında daha üst konumda yer alabilir.

İçeriğinizin sadece üst konumda yer alması önemli değil kullanıcıların aklı karışmayacağı gibi arama motoru botlarının hangisini referans olacağı belli olur.

Kopya veya benzer içeriklerinizi maddeler halinde yeni bir içerik şeması eşliğinde oluşturunuz.

BU ADIMLARI GERÇEKLEŞTİRDİKTEN SONRA BELLİ BİR SÜRE SONRA ORGANİK TRAFİĞİNİZİN ARTIŞ GÖSTERDİĞİNİ GÖREBİLİRSİNİZ.